Auto zakelijk of privé - enkele praktische aanknopingspunten

Op feestjes of op andere bijeenkomsten wordt door ondernemers regelmatig de vraag aan financiële adviseurs gesteld
“moet ik mijn nieuwe personenauto op de zaak zetten of toch als privé aanmerken?”. De betreffende ondernemer verwacht
dan een snel en duidelijk antwoord van de financieel adviseur.

Ofschoon de financieel adviseur weinig of geen concrete gegevens heeft, kan hij toch met een antwoord komen, dat richting gevend is:
- In zijn algemeenheid is het voordeliger om een nieuwe auto als zakelijk aan te merken en dus niet
  als privé te typeren.
- Indien de ondernemer veel privé kilometers rijdt dan is een keuze voor zakelijk meer voor de
  hand liggend dan voor privé.
- Naarmate de cataloguswaarde van de auto stijgt wordt het minder aantrekkelijk om de auto als
  zakelijk aan te merken.
- Bij lagere afschrijvingskosten heeft de privé-keuze voorkeur, maar bij hogere afschrijvingskosten heeft de
  zakelijke variant voorkeur.
- Indien de kilometervergoeding van € 0,19 kostendekkend is dan is het vaak voordeliger om de auto
  tot het privé-vermogen te rekenen en de zakelijk gereden kilometers tegen € 0,19 vanuit privé te
  declareren bij de zaak.

Wat verdien ik als bedrijfscoach voor u?

Referenties

  • Door de ondernemende en pro-actieve houding van Paul kunnen wij stappen voorwaarts zetten.
    Schoonmaakbedrijf Van Den Heuvel .
  • Met zijn enthousiasme is Paul onze partner in business. Dankzij zijn advisering hebben wij nu grip op cijfers.
    ACS Cleaning .
  • Samenwerken met Paul betekent korte lijnen, directe antwoorden en adequate oplossingen.
    Rendiz .
  • 1

Welke problemen los ik als bedrijfscoach voor u op?

3 vragen voor u

Wie bent u?*
Invalid Input

Invalid Input

Welke intentie heeft u?*
Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Hoe kan ik u helpen?*
Invalid Input

E-mailadres*
Ongeldige invoer

*
Invalid Input

Gratis coachingssessies

Voor- en achternaam*
Ongeldige invoer

E-mailadres*
Ongeldige invoer

*
Ongeldige invoer

Dit gaan wij doen:

  1. Wij nemen samen een vragenformulier door over uw bedrijfsvoering
  2. De antwoorden op deze vragen rapporteer ik naar u
  3. De rapportage bevat minimaal 3 concrete actiepunten
  4. U krijgt zo een betere indruk over de kansen van uw onderneming om te groeien naar een hoger niveau